Muhamad Faiz Bin Jalal

Friday 28 October 2011

episode 3: FAIZ & PUTERI SAKINAH

Setelah FAIZ menyahut cabaran RAJA SHAHROM, dia pon pergi ke SUNGAI SENGGARANG untuk menangkap ikan yg paling besar di sungai itu. FAIZ menyediakan joran yg terbaik yg di buat oleh penduduk pulau nya sendiri iaitu LONELYISLAND, namanya PAK CIK JALAL.
     Setibanya FAIZ di sungai itu,FAIZ menarik nafas mengeluh, lalu brkata dlm hati "hish...... aq boleh ke tangkap ikan terbesar dlm sungai ni, aq harap brjaya sbab aq nak snat kahwin dgn PUTERI SAKINAH." lalu secara tidak langsung RAJA SHAHROM dan rakyatnya tiba dan tidak lupa kekasih hati FAIZ iaitu PUTERI SAKINAH untuk melihat FAIZ menangkap ikan. Meraka semua menunggu untuk FAIZ memulakan untuk membaling tali joran ke dlm sungai itu. Jadi FAIZ pon membaling tali jorannya ke dalam sungai trsebut, dan FAIZ menunggu untuk umpannya dpt menarik prhatian ikan untuk mkn umpannya. FAIZ tunggu3 (1 jam kemudian) tunggu3 lgi (2 jam kemudian)tunggu3 lgi (3jam kemudian). semua penonton brasa bosan kerana umpan FAIZ tidak mengena. Tiba2 PUTERI SAKINAH memberi isyarat kpd FAIZ iaitu "bacalah bismillah dulu baru dpt ikan." lalu FAIZ cepat2 menarik tali jorannya semula dan membaling semula tali jorannya kedlm sungai trsebut dgn mengucapkn "bismillahhirohmanirrahim." selepas beberapa minit tali joran FAIZ pon goyang, FAIZ cpt2 tarik tali jorannya lalu keluar lah ikan lagenda PULAU SEORANG PELAJAR iaitu IKAN PAKOK. Menurut sejarah ikan ini hanya ada 1 dlm dunia dan ianya sukar di temui. FAIZ brasa gembira kerana dia dpt menangkap ikan trbesar di SUNGAI SENGGARANG itu" yahoo aq brjaya". PUTERI SAKINAH hanya trsenyum gembira (kontrol ayu la 2 he3.....). Dan berjayanya FAIZ menangkap ikan itu maka berlangsunglah pernikahan antara 2 insan yg bahagia ini dgn gilang gemilang.
      Tiba2 dtg seorang jejaka ke kenduri prkahwinan itu lalu brkata "woi sepatutnya aq kahwin ngan PUTERI SAKINAH, bukan kau FAIZ".

bersambung.............

siapakah jejaka itu? Adakah dia bakal menghancurkn hari perkahwinan diantara pemilik LONELYISLAND iaitu FAIZ, dan ank kpd RAJA SHAHROM yg juga merupakn pemilik PULAU SEORANG PELAJAR iaitu PUTERI SAKINAH? nantikan episode seterusnya.....

No comments:

Post a Comment