Muhamad Faiz Bin Jalal

Wednesday 26 October 2011

FAIZ & PUTERI SAKINAH

di dalam pulau ini trdpt seorang penghuni yg brnama MUHAMAD FAIZ BIN JALAL. Dia adalah pemilik pulau ini iaitu LONELYISLAND. Pada suatu ari ketika dia sedang brjalan mengelilingi pulau miiknya dia ternampak seorang tuan puteri yg cntik lgi jelita. Lalu FAIZ pon dngn keyakinn nya dia pon brtanya kpd tuan puteri tersebut "hi tuan puteri yg cun lgi berseri siapakah gerangan tuan puteri, dan apakah hajat tuan puteri dtg ke pulau sya yg tidak seberapa ini" lalu tuan puteri itu trdiam dan tidak mmberi sbarang respon. Tiba2 trdetik di hati FAIZ "minah ni bisu ke? x kan la bisu muka dah cun dah". Lalu tuan puteri pon mnjawab "nama sya PUTERI SAKINAH anak kepada RAJA SHAHROM daripada PULAU SEORANG PELAJAR, dan hajat sya kesini adalah untuk memancing di sini memandangkn ikan disini bnyk".                                                                             
     Lalu FAIZ trkejut dan brkata"hai PUTERI SAKINAH, heran sungguh PUTERI SAKINAH ini, kerana jarang sekali ank raja memancing di tepi laut tambahan pula ank perampuan"lalu PUTERI SAKINAH menjawab "biasa la 2, dunia dah maju,zaman dah brubah" dan FAIZ mengangguk kn kpl dan brkata "betul jugak ek".
     Selepas ari itu FAIZ dan PUTERI SAKINAH mula brkwn dan hari demi hari mereka semakin rapat dan saling memahami perasan sesama mereka. Pada suatu ari FAIZ dah brtekat untuk melafaskn isi ati nya dan pon brkata kpd PUTERI SAKINAH "hai PUTERI SAKINAH ku, aq ingin mengatakan prkara ni sejak dulu lagi. semakin hari aq simpan semakin brsemangat hati ini untuk menyatakan.............. a........ku.................. cin.......ta.......... ka.......mu........."lalu PUTERI SAKINAH trdiam dan tiba2 dia trsenyum :) dan megatakan "aq juga cinta kan kamu FAIZ" dan hari itu lah titik permulaan cinta antara 2 insan ini pada tarikh 06.10.2011.

bersambung...........
                                                            

No comments:

Post a Comment